maandag 12 december 2011

Mijn allereerste keer

Daar lag ze. Vol trots. Ik kon uren naar haar kijken. Ze lag daar om te bewonderen. Een bos voluptueuze goudbruine krullen vulde mijn zicht. Lichtbruine ogen met daar omheen perfect gekrulde wimpers keken me aan. Een klein stukje van de prachtige zwartleren jurk werd onthuld. Verschillende teksten werden me opgelegd. Ik betrapte mezelf erop dat ik staarde. Al snel kroop ik van mijn roze wolk en maakte mijn definitieve keuze. Déze wil ik. “2,99 alstublieft”. Terwijl ik naar mijn portemonnee reikte keek de goedlachse cassière me aan. Ik legde drie munten van een euro op de toonbank. “Nee dankjewel, ik hoef geen bonnetje”.
Ik had zojuist mijn allereerste modetijdschrift gekocht.

Eenmaal thuis scrolde ik door mijn GLAMOUR met op de voorpagina een prachtige Beyoncé. Ik genoot van elke foto die ik zag. Kleren hier, kleren daar. Wát een feest. Vervolgens las ik alle verhalen. Er bleef geen letter ongelezen. Mijn favoriete tijdschrift was geboren. En op dát moment wist ik ook waar ik later mijn brood wilde verdienen. Ik zag mezelf al achter mijn bureau zitten op de GLAMOUR redactie in een kamer vol modekiekjes. Mijn muur natuurlijk volgeplakt met edities van GLAMOUR en er zou een hoekje zijn waar alle foto’s pronken van mij en andere redactieleden die interviews hadden gedaan met onder andere Karl Lagerfeld, Miss J. Alexander en Marc Jacobs.

Nu zijn we 5 jaar later en elke maand als GLAMOUR op de mat valt droom ik weer even van mezelf achter mijn bureau, GLAMOURtijdschriften achter me aan de wand en modekiekjes van mij en Karl,Marc,Gaga,Valentino,Riccardo… Ik droom nog ff verder hè…

2 opmerkingen:

  1. Prachtig geschreven! Ik kan me dat moment heel goed indenken!

    Loves,
    Rowan

    www.redreidinghood.com

    BeantwoordenVerwijderen

Thank your for taking the time to view my blog. I love every comment!