maandag 19 december 2011

Het perfecte cadeautje

Je kent het vast wel. Een paar schoenen dat je laat zweven. De hele wereld kun je aan met die pinnen onder je voeten. Vol zelfvertrouwen loop je over straat. En dat allemaal dankzij die flatteuze muiltjes.

Nou, zó’n prachtpaar heb ik dus ook. Op mijn verjaardag werden ze, verpakt in een mooi papiertje met appelrode strik eromheen gedrapeerd, in mijn handen gedrukt. En je begrijpt het wel: mijn verjaardag kon nu echt niet meer stuk. Vrijwel meteen flaneerde ik over onze huiskamervloer met mijn nieuwe aanwinst. Dolgelukkig was ik. En mijn nicht, de gulle gever, was die dag de koningin. Ik knielde nog net niet voor haar, maar stiekem aanbad ik haar. Mijn nieuwe pronkstukken heb ik na mijn huiskamershow maar weer uit gedaan. Maar zo af en toe wierp ik díe dag wel nog even een trotse blik richting mijn prachtig nieuwe schoeisel, om me vervolgens weer glunderend in het bezoek te mengen.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thank your for taking the time to view my blog. I love every comment!